dagboksnet

Direktlänk till inlägg 13 juni 2014

Sims 3: Nya familjen

Av Alexandra Nordin - 13 juni 2014 13:46

Hej, tänkte börja på en historia/berättelse om min familj. Ska visa huvudpersonen.

Dålig bild och dålig ljus men det får duga. Och här lite info.

Dagboksurklipp:

12 juni 2011:
Kära Dagbok!
Pappa dog idag. Han var på väg till jobbet när någon galning körde in i hans bil. Jag ska döda den som gjorde det. Nej, men jag är bara så ledsen. Jag kan inte skriva just nu. Vi ses!

26 november 2011: Mamma har redan börjat dejta. Hon var på en dejt idag med en kille vid namn Robert. Han verkar trevlig. Han ska tydligen vara miljonär också. Undra om det är därför mamma gillar honom? Hon köpte ju jämt lotter för att vinna pengar. Men det mesta vi vann var 1000 kronor. Men nu ska jag sova, vi ses!

28 december 2011: Idag jobbade mamma och Robert vaktade mig och Adam. Det var hemskt. Mamma skulle jobba i 36 timmar. Jag vet att det är långt men hon jobbar med gamla människor. Han började dricka 1 timme efter att hon åkt. Han drack ett dussin öl. Han sa åt oss att gå och lägga oss klockan 20:00 prick annars skulle han slå oss. Jag blev rädd och gick och la mig. Han tränar boxning på fritiden. Men Adam stod upp mot Robert och han fick ångra det. Robert började slå honom i ansiktet. Han örfilade honom, sparkade honom mellan benen, puttade ner honom på golvet och slog honom gul och blå. Sen var det min tur att känna ilskan. Robert sa ''Du ska också få din lilla BRAT för din brors intolerans!!!'' Och så började han örfila mig. Han örfilade mig 11 gånger och sa ''En örfil för varje patetiskt liv du levt!!!'' Och sen kastade han ner mig i sängen.

30 december 2011: Mamma kom hem idag och undrade vad som hade hänt med Adam. Jag hoppades att Robert skulle känna sig skyldig och säga sanningen men där fick jag för att hoppas. Han sa att Adam slagits med en pojke i byggnaden och så fick han rumsarest i 1 vecka. Sen när jag sa sanningen fick JAG rumsarest i 2 veckor. Mamma har förändrats sen hon träffade Robert.

21 februari 2012: Idag var jag tvungen att ta reda på vad som hänt med mamma. Jag vet att Robert ser bra ut men vad annars. Jag smög ut ur mitt sovrum och smög mig till deras rum. Och då hörde jag något absurt. Jag fattar äntligen varför mamma stannar med honom. Jag hörde hur hon stönade där inne. Och sen skrek hon ''Hårdare, hårdare. Ja!!!!!! Du är den bästa jag någonsin gjort. Hårdare! Ta fram grejerna nu.'' Jag fattade lite och nu förstår jag. Och han sa ''Du är den sötaste tjejen jag någonsin träffat. Jag har aldrig hört det förut för att mitt (och Adams) rum är ljudisolerade.

12 juni 2012: Idag friade Robert till mamma. Och idag är det även EXAKT 1 år sedan pappa dog. Robert ville att mamma skulle få tänka på annat denna dag. Det är hemskt. Nu blir han min styvpappa. Jag måste bo med honom i 7 ÅR TILL. Jag hatar honom. Jag kan inte bo med honom. JAG HATAR HONOM. JAG HATAR HONOM. JAG HATAR HONOM!!!!!

10 november 2012: Idag berättade mamma att hon är GRAVID!!?? Jag vill inte ha fler syskon. Verkligen inte yngre. Dom kommer bara vara den söta och den gulliga och den mamma kommer ÄLSKA MEST. Jag var nöjd med mig, mamma och Adam efter att pappa dött.

16 november 2013: Idag föddes BARNEN!!?? Mamma fick tvillingar. En pojke och en flicka. De ska heta Liam och Lina. Jag kan inte tro det. Jag avskyr min nya familj. Och som om inte barnen var illa nog. Robert slår oss mer och mer. Jag tål det bara och gör inget. Men Adam får oss båda i trubbel genom att säga emot.

17 mars 2014: Allt blir bara värre. Jag är 13 nu men allt är illa. Det här var inte så jag ville spendera min första tonårsfödelsedag (som är idag). Mamma var tvungen att jobba som vanligt. Robert tog hand om oss. Han gav inte bebisarna mat eller byte deras blöjor så det stank och det var högljutt. Adam var ute med vänner och Robert blev full som vanligt. Eftersom inte Adam var hemma och stod upp mot Robert som han brukar gav Robert sig på mig istället. Han tog in mig till hans och mammas rum och började smickra mig. Han sa att jag var söt, snäll och smart. Sen började han dra ner min tröja. Jag försökte stå emot men han var för stark. Han slängde ner mig på sängen och tog av mig tröjan. Och sen gick han los på kjolen. Han tog av mig BHn och klämde. Sen tog han resten av underkläderna och gick los på mig. Jag känner mig så smutsig.

19 mars 2014: Jag berättade för mamma vad som hände mig på min födelsedag och GISSA vad hon sa. Hon sa att det var OKEJ. Hon sa ''Jag har gett Robert tillåtelse att göra så med sina döttrar när de blir 13 och uppåt.'' Jag sa att jag inte var hans dotter men hon sa bara ''Enligt mig och honom är du det.''

13 juni 2014: Idag flyttade vi till ett nytt hus för att bebisarna ska få mer plats. Men allt har blivit värre. Robert går lös på mig 1 gång i veckan nu. Och nu ska ni få höra. Jag tjuvlyssnade på mammas och Roberts samtal ikväll och det här är vad jag hörde. ''Vi har ju varit gifta i över 1 år nu. Det är dags att jag är ärlig. Jag var den som körde på Harry. Jag menade det inte, det bara blev så.'' Och gissa vad hon sa? Hon sa: ''Det gör inget. Jag har kommit över honom. Jag ÄLSKAR dig nu.'' Jag kan inte tro det. Vi är på semester nu i Frankrike utan Lina och Liam. Så fort vi kommer hem RYMMER JAG.




Ganska långt det blev och jag hittade på eftersom. En bild på familjen utan bebisarna där nere. Skriver mer senare eller imorgon. Kommer kanske inte kunna lägga upp bilder på ett tag eftersom jag har datorn hos mamma och snart kommer vi vara hos pappa i 4 veckor så vi får se med det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Nordin - 9 juli 2014 10:51

Har inte bloggat vet. Men har varit med vänner och sådant. Igår var jag på Grönan så tänkte berätta om det. Ja, vi åkte dit med pappa. Det var jag, syrran, syrrans kompis Linn och pappa. Fast pappa åkte inga karuseller. Jag åkte nästan alla på 'stora...

Av Alexandra Nordin - 4 juli 2014 17:26

Sry att jag inte bloggat mycket men har börjat titta på denna fantastiska nya serie. Jag har börjat kolla på Teen Wolf på Swefilmer.com . Jag kollar just nu så ska fortsätta kolla. Men jag har varit på furuvik idag. Här är lite bilder från några åka...

Av Alexandra Nordin - 2 juli 2014 22:49

Sorry att jag inte skrivit på ett tag men det har inte varit mycket att skriva om. Sen bi kom hem hem har jag bara legat i sängen och kollat på filmer och serier. Idag var första dagen det hände något intressant. Det var sommar kväll och jag gick på ...

Av Alexandra Nordin - 23 juni 2014 16:49

Hej, Hej! Igår var det ett riktigt åskväder. Jag filmade det och jag ska försöka ladda upp videon när jag kommer hem. Men det var skitcoolt. Jag såg fler sådana blixtar. Men jag och syrran gick till stranden innan det började regna och så vidare......

Presentation


Hej, Alexandra här. Är en tjej på 13 vårar som älskar musik, dans, basket och att läsa. Jag har 2 katter. Och det var det jag ville säga här!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards