dagboksnet

Alla inlägg under juni 2014

Av Alexandra Nordin - 23 juni 2014 16:49

Hej, Hej!
Igår var det ett riktigt åskväder. Jag filmade det och jag ska försöka ladda upp videon när jag kommer hem. Men det var skitcoolt. Jag såg fler sådana blixtar.

Men jag och syrran gick till stranden innan det började regna och så vidare...
Här är några bilder.

Syrran

Jag
Och för er som inte ser så står det på skylten att det ligger sköldpaddsägg där. Pappa säger att dom kläcks mellan maj (eller mars) och oktober. Jag önskar jag får se det.

Syrran

Jag

Syrran


Bye!!!

Av Alexandra Nordin - 22 juni 2014 18:31

Hejsan allihopa!
Har inte orkat skriva mycket på kvällarna för att vi gått mycket och jag blivit trött. Men nu tänkte jag berätta lite om Disney World. Vi var i Magic Kingdom. Där fanns det 4 delar med åkatraktioner. Det var Adventureland, Fronteirland, Fantasyland och Tomorrowland. Jag stavade kanske inte rätt men ni kan se på ett av mina senaste inlägg. Men jaja, jag åkte mycket. Bland annat Space Mountain, Splash Mountain, Tomorrowland Speedway, Haunted Mansion m.m Det var jätte kul men det spöregnade och åskande och blixtrade dag 1. Och på väg hem dag 2 blixtrade det också men då åskande och regnade det i alla fall inte.

Jag såg 2 blixtar som såg ut typ så här. Det var coolt. Men nu tog jag bilden från Google så det är ju inte exakt. Jag har inga bilder från Disney så det är synd. Men pappa har massa. Vi får se om det går att ladda upp några men det är inte så troligt. Just nu sitter vi och äter på ett ställe med wifi. Ungefär som när vi var på väg till Orlando men nu ska vi ner till Fort Loderdale igen. Kom på en grej nu. För de som varit på detta Disney och varit på Monsters Inc grejen så vill jag säga: Min pappa blev That Guy. Det är en komedi grej och de väljer ut en i publiken som blir så kallade That Guy och får vara med på skärmen där inne. Sen får man ett klistermärke och pappa har ett sådant nu. Kanske kan ge er en bild på det men nu måste jag sluta.
Bye!!!

Av Alexandra Nordin - 21 juni 2014 03:35

Hej, är ganska trött så kommer inte skriva mycket. Ville bara säga att det var jättekul idag och att jag skriver mer imorgon.
Bye!

[Bild]

Åhh, just det jag har just ätit en muffins så är lite smulig i ansiktet.
Bye!

Av Alexandra Nordin - 20 juni 2014 14:51

Tja, Tja!
Idag ska vi till Disney till ett ställe som heter Magic Kingdom. Tänkte säga det och det ska bli jätte kul. Har inte mycket annat att skriva men jag tror det är hit vi ska...

Av Alexandra Nordin - 19 juni 2014 18:05

Hejsan svejsan!
Har äntligen wifi så kan blogga lite. Det har varit underbart i USA. Florida är varmt och härligt men det regnade lite igår. Vi jag badat, solat och åkt till ett jättestort köpcentrum. Sawgrass mills hette det. Där köpte jag och syrran 5 Victorias Secret. Syrran fick 3 och jag 2 för det var 5 för $20. För de som inte vet är det 140kr. Och 1 body mist brukar kosta 129kr så ni förstår att det var jätte billigt. Jag fick 2 tröjor. En T-Shirt där det stod typ Miami Florida och den är typ neonfärgad och en som är lite grönblå som jag har på mig. En basketboll nyckelring där det stod MIAMI HOT HOT HOT på köpte jag också. Jag tror det var det men det blir nog mer. Bilder kommer när jag kommer hem. Nu är vi på väg upp till Orlando från Fort Loderdale. Vi ska till Disney World. För hoppningsvis finns det Wifi på hotellet dit vi kommer så att jag kan blogga därifrån. Åh just det ja, just nu är vi på Dunkin Donats och det är här det finns Wifi. Och det är JÄTTE goda munkar här. Rekommenderar det om ni någonsin åker till USA. Och testa även Frozen Yougurt. Testade med vaniljsmak och strössel. Det var JÄTTE gott det med. Vi ses!

Av Alexandra Nordin - 16 juni 2014 10:30

Sorry att jag inte bloggade igår men var väldigt trött och upptagen. Men jag tänkte bara säga att det var en bra dag. Jag smakade Starbucks för första gången.

Det där är min syrra i bakgrunden. Vi ska till Stockholm idag (igen). Vi ska övernatta på ett hotell så att pappa slipper köra långt imorgon bitti när vi ska till Arlanda. För vi ska åka till USA imorgon så jag kanske inte kommer att vara lika aktiv för vi kommer att vara borta i 10 dagar. Men ska försöka blogga från mobilen så det kanske löser sig. Men nu ska jag börja packa.
Vi ses!

Av Alexandra Nordin - 14 juni 2014 12:12

Har glömt att säga detta men ska på 1Ds konsert idag (lördag 14/6) och det ska bli skitkul. Vi ska ha jättebra platser och de ska tydligen skjuta upp raketer på Rock Me. Men jag vill inte att det ska regna för taket kommer vara öppet hela tiden. Jag älska 1D. Och i närheten av hotellet finns något som heter Lekplaneten där man kan köpa 1D dockar för 129:- st. Jag åker ner just nu med mamma, syrran och hennes kompis, Felicia. Lyssnar på 1D låter så jag tränar på dem. Uppdatering kommer senare och denna gången lovar jag bilder men jag kan inte lova videos. Men jag får fixa det någon annan gång.
Bye, Bye!

Presentation


Hej, Alexandra här. Är en tjej på 13 vårar som älskar musik, dans, basket och att läsa. Jag har 2 katter. Och det var det jag ville säga här!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards